Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2006 16:25 - Имат ли място фундаменталните предмети във ВУЗ-овете!
Автор: celeborn Категория: Технологии   
Прочетен: 6009 Коментари: 22 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Напоследък във големите ВУЗ- ове се наблюдава тенденцията да се махат някои от фундаменталните предмети, да се съкращават част от други и т.н. За пример ще дам Информатика в СУ, от където се махна Физиката, и "Компютърни системи и технологии" в Технически Университет от където от догодина отпадат висша математика 4, и Електротехника 2, а сега се опитват да махнат и Химията. В момента доста спорим с колеги, защото те смятат, че такива предмети трябва да има, защото те са основни и ти развиват общата култура, но!!!!!!!!!!!! Хора стига бе, според мен няма място за тях във висшето образование на човек, то трябва да е тясно. Той вече е избрал накъде отива, за какво са ми като уча програмиране Философия, да ми развива мисленето, ами според мен тя само ми пречи, защото трябва да уча и за нея. Истината е, че след 20 години ще се учат само по 3 предмета като на запад, но за сметка на това добре. Не може да се затрупваме и да излизаме специалисти по всичко, защото според мен това става за сметка на качеството на студента.


Тагове:   място,   ВУЗ,   овете,


Гласувай:
0



1. анонимен - ...
29.10.2006 17:52
Naistina ima predmeti koito e izli6no da se u4at. Az li4no ne si obqsnqvam smisalat da se u4i filosofiq v ikonomi4eskite ili tehni4eski universiteti. Samo da se zatormozqvat horata da u4at i tova. To ne 4e nau4avat mnogo de- samo kolkoto da izbutat poredniq izpit s 3( q s prepisvane, q na kasmet)
цитирай
2. анонимен - Мхм, напълно съм съгласна. Като ти ...
29.10.2006 19:43
Мхм, напълно съм съгласна. Като ти струпат на главата цял куп глупости дето не само че изобщо не ги искаш, ами и изобщо не ти трябват, само ти пречат и не ти остава време да си се занимаваш с важните неща. А колкото до общата култура... мисля че тая дето ни пълнят главите с нея до 12 клас е повече от достатъчна, да не кажа че е и повече от обща ама това е друг въпрос.
цитирай
3. анонимен - Да, съгласна съм. Просто наистина ...
29.10.2006 19:52
Да,съгласна съм. Просто наистина няма смисъл от предмети,които по никакъв начин не са свързани със специалността ти. Това,че били основни и че развивали общата култура и т.н са пълни глупости. Такива предмети има в училище и то предостатъчно. Ако искаха да си развиват общата култура,хората нямаше да ходят в университети. А в университетите би трябвало да се набляга повече на нещата,които са свързани със специалността...
цитирай
4. анонимен - Кой ме пита мене :)
29.10.2006 20:37
Според мен, не само, че голяма част от нещата които учим са ненужни, но и начинът по който се преподават е просто без коментар. Часовете за изучаване на дадения предмет не само, че са ужасно намалени и преподавателите минават през разните теми като през поредната страница на вестник, но и самите те разбират, че от работата им няма смисъл. Много по добре би било, тези предмети които няма смисъл да се изучават в дадена специялност, да се премахнат изцяло и времето за тъхното изучаване да се прехвърли на предметите от които наистина има смисъл, вместо и през тях да се препуска...
цитирай
5. анонимен - Да боядисваш белите рози червени
29.10.2006 21:21
Всеки, който някога е успял да прочете "Алиса в Страната на чудесата", може би ще си спомни за онзи култов момент на книгата, в който Алиса влиза в градината с много цветя и вижда някакви карти-градинари да боядисват розите от бели в червени (или май беше обратното). На въпроса на учудената Алиса защо по дяволите го правят, единият казва: "Ми тук трябваше да има посадени червени рози, но те се оказаха бели и сега като ги види, Кралицата на Сърцата ще заповяда да ни отсекат главите. Та за това ние сега ги боядисваме ръчно, белким оная не се усети.." Е, може да не съм цитирал дословно, но като човек, завършил Връзки с общественоста в Софийския, мога да ви кажа, че в БГ университетите нещата стоят по същия начин. Кралицата на Сърцата и нейната свита (в случая Ректорът и всички преподаватели) си имат една политика и държат "розите да са червени" (каквото и да значи това!). Ние обаче ги садим "бели" (може би щото никой в "замъка", разбирай университета, не е наясно как се съдят рози) и после си играем да ги пребоядисваме на ръка (разбирай, че си губим времето с глупости). И в двата случая накрая ни отсичат главата (демек напускаме факултета по един или друг начин), идват нови "градинари", Кралицата и Ректорът си остават на власт и циркът продължава. Нито розите са такива каквито трябва, нито ние сме научили нещо от това, което уж се очаква. Но на кого му пука, в крайна сметка човекът с идеи ще бъде приет навсякъде, а глупакът ще продължи да "боядисва рози" другаде. С други думи, не чакайте да ви научат в университета как се садят червени рози, ами кажете като Алиса: "Абе вие всички тук сте просто едни карти за игра!" И току виж сте се събудили от цялата лудница. И дай боже тогава наистина научите нещо! Успех! :-)))
цитирай
6. celeborn - Ами..
29.10.2006 21:42
Аз не знам защо си мислите, че всички основни предмети и по- скоро инженерни трябва да се учат. Хора има различни инженери, под инженер не се разбира константа, а променлива в дадените ситуации, какво общо имат машинен инженер с геодезист, или софтуерен инженер с електротехник. И по принцип за общи предмети пак казвам във ВУЗ няма място. просто там всичко трябва да е тясно свързано. Ти си избрал вече живота си, а и средното образование е наистина доста общо, та сигурно за това е и на толкова трагикомично ниво де. Но както и да е.
цитирай
7. анонимен - Съгласна съм. Някои предмети са ...
30.10.2006 00:31
Съгласна съм. Някои предмети са талаш, за да се запълни учебната програма по дадена специалност, а други, фундаментални, ако мога така да ги нарека, са сведени до минимум или ги преподават тотални олигофрени.
цитирай
8. celeborn - Точно...
30.10.2006 07:27
Точно тук идва разковничето, обща инженерна култура, но ти губиш времето си и за тях. А Химията не е неорганична, има аминокиселини, метод на молекулните орбитали и т.н. БГ студента трябва да учи, както на запад по 3 - 4 предмета и то с голям хорариум от часове. При това да ги научи добре, но и да може да работи ако поиска де.
цитирай
9. анонимен - Е така е...
30.10.2006 08:54
Висшето образование по принцип трябва да е тясно специализирано в някаква област. Каква ще е тя, не е важно в случая, важното е че студента трябва да се развие в една област, не в десет или петнайсет.

То още в късните класове на училището (примерно около 11 - 12 клас) човек почва да усеща добре с какво иска да се занимава и рано или късно престава да му пука за другите предмети. Пък и има една тенденция в България... човек да е майстор по всичко. Е не може, не става така.
цитирай
10. анонимен - Ами ние точно това говорим. Прим...
30.10.2006 12:24
Ами ние точно това говорим. Примерите,които даде,очевидно са свързани със специалността ти и е още по-очевидно,че без тях на може. Но мисля,че основният въпрос в случая е дали трябва да има предмети,които изобщо,ама по никакъв начин не са свързани с това,което учиш...
цитирай
11. celeborn - Ами не всеки инженер.
30.10.2006 13:12
Какво общо трябва да има софтуерния инженер с физиката и химията, или компютърния с химията, забележи, че му трябва сигурно и 1/10 от математиката, която се преподава, т.е. само дискретната и сигурно толкова и физика. Просто както казах инженер не е константно понятие.
цитирай
12. анонимен - Мислете сами хора
30.10.2006 13:54
За хората надарени със умения по английски им препоръчвам да прочетът това:

http://www.paulgraham.com/college.html

цитирай
13. josiph - За и против тесногърдието и капаците
15.11.2006 06:39
Преди много години питах философите как се прави откритие. И получих много ненужни обяснения. Но много по-късно разбрах всичко. Тесният специалист не е никакъв специалист, защото той може да развива тясното само с помощта на опита, получен от широкото. Ако вие нещо не знаете от една област, то ще можете да го разберете само ако знаете различни аналогични случаи от други области. Точно поради това общото широко образование има преднимство пред тесногърдието и тъпаците. Но ако някой не иска да учи, то той може да остане с по-ниско образование. Обаче някои невежи искат да получат документ че са учили, но само 3 предмета. Нека, но нека това не се казва висше. А то какво стана, всеки институт се наименува университет. Университет по физкултура или стопански университет. Просто тъпанарите искат да използват фасадата, но да нямат съдържанието. Как може един инженер да не знае физиката? Как тогава той ще използва законите на физиката? Или как може да не знае химията, ако трябва да използва свойствата на материалите. Без обща култура, човек остава неграмотен, без мироглед и може да бъде лъган от всеки мошеник. Така че ако някой иска да остане ползвател, т.е. занаятчия, то той няма нужда да следва и да се казва инженер. Той може да се научи да работи на компютъра като маймунката. Само неграмотните могат да пожелаят да нямат образование, а да притежават документ за образование. Излишно ти е ученето, че защо си тръгнал да учиш? За да се перчиш че си учил само 3 предмета в някоя фалшива академия?!
Но невежеството не може да разбере защо му е ученето, както и слепият не може да разбере защо са очилата или микроскопа или пък глухият не може да разбере защо е необходима стерео уредба
Но ако на някой нещо не му е необходимо, то защо той се стреми към него като пеперуда към огън? Не искаш да учиш?! Моля, не учи! Именно поради това невежеството реши да няма изпити, а да има тестовве. Като че ли инженерът е шофьор?
Защо тогава всички не учи за шофьри, а се стремим да станем инженери? Не може с невежество да постигнеш успехи. Ако искаш да си останеш маймунка, качи се на дървото и си късай плодове. Но остави хората да станат човеци!
цитирай
14. анонимен - Ха!
17.11.2006 12:58
Авторът на темата не е прав според мен.Защото за развието на пълна инженерна култура висша математика 4 и теоретична електротехника 2 са важни.В математика 4 се изучава ред на Фурие например. Химията също според мен не трябва да се маха,защото включва други важни аспекти без които не може един инженер от ТУ- направата на платки за целите на електрониката.
цитирай
15. анонимен - celeborn от къде получи тая инфо...
20.11.2006 21:31
celeborn от къде получи тая информация за това, че КСТ няма да имат висша математика 4 и Електротехника 2. Сигурен ли си в това? Студент съм 1-ва година КСТ и това означава ли, че за мене ще важи тая промяна, защото в програмата все още няма промени. И какво ще има на мястото на тези предмети, ако си сигурен? Дано да е така, защото от тея глупости съм сигурен,че никой който се е насочил към софтуер-а няма да му трябват..А и като се замисля как може да не сложат програмиране във втората година на най компютърно ориентираната специалност в целото ТУ... тва е направо смешно! В софийския си скъсват гъза, само програмиране учат!
цитирай
16. celeborn - здравей колега
20.11.2006 21:33
ако погледнеш в програмата ще видиш, че вече няма да има Електротехника 2, а за Математика 4 от догодина,т.е. ти ще я учиш нея :(
цитирай
17. анонимен - за CELEBORN
06.12.2006 12:13
Благодаря за всичко казано до сега за КСТ.
Преди няколко месеца имах щастието да завърша ТУ с профил КСТ.Искам да споделя с всички българочетящи потребители на глобалната мрежа колко хубаво е да си ИТ специалист. Мисля че всеки способен ИНЖЕНЕР възпитаник на ТУ би могъл да намери приложение на получените там ЗНАНИЯ. А и сме добре заплатени :)
цитирай
18. анонимен - Когато управляващите са тъпу всичко е излишно!
06.12.2006 21:12
Колеги, моля ви да разберете, когато управляващите са глупави, на тях нищо не им трябва. Нима не пом ните, че вместо матура се въвеждат таблици с по три въпроса, като че ли ставате шофьор, а не инженер или преподавател. Това за тясната специализация е най-голямата глупост, изказана от най-големите тъпанари.
Не може да искате добро преподаване от преподаватели, получили степените си за партийна и мафиотска дейност, а може би са били агенти под прикритие. В страна, където управляват най-некадърните и невежи тъпанари, не може да се очаква нищо свясно . Как биха получили висше образование тъпанарите, ако ученето беше сериозно.
цитирай
19. анонимен - тясна специализация = неграмотен, ограничен човек
17.12.2006 12:30
Хора замислете се за модела на висшето образование като цяло. Не случайно то се раздели на степени - бакалавър, магистър и т.н. В бакалавърските програми е нормално да се получава една широкопрофилна подготовка, един вид то дава основата на бъдещия специалист. От друга страна не всеки, който влиза в дадена специалност знае какво точно ще учи, затова му се дават знания от много различни области. Чрез специализациите в различните магистратури всеки може да се насочи към по-тясно специализирано обучение. Лично за мен правилният модел е широкопрофилно обучение в бакалавърските програми и тясноспециализирано в магистърските!!!
цитирай
20. анонимен - до колегата IT специалист по-горе
17.01.2007 01:24
Колега, ако след излизането от ВУЗ-а можеш да завъртиш един for цикъл и имаш "обща култура" фирмите те пращат и лево...

Нали ги гледам по интервютата младежите и девойките... Хубаво, учили са, ама явно това дето им трябва не го знаят.
цитирай
21. анонимен - отговор от студент ТУ
02.02.2007 21:54
celeborn, ако махнат фундаменталните дисциплини, каква ще е разликата между ТУ и техникумите?
цитирай
22. celeborn - Колега, то в техникумите е пълно с ...
03.02.2007 13:35
Колега, то в техникумите е пълно с фундаментални предмети + малко програмиране!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: celeborn
Категория: Други
Прочетен: 101767
Постинги: 22
Коментари: 74
Гласове: 42
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930